Gratis SEO analyse af din hjemmeside

SEO optimering med vores analyse, er første vej mod toppen af Google.

Din hjemmeside testes på 5 hoved- & 35 underpunkter.

Længere nede på denne side, kan du læse hvilke områder vi kigger på, og hvilke punkter der er yderst relevante for SEO optimering af din hjemmeside. 

Vidste du f.eks. at SSL, nu er blevet endnu mere vigtigt end tidligere. Alt det kan du læse under kontaktformularen.

Indtast din hjemmeside & din e-mail i nedenstående formular, så sender vi dig din analyse inden for 24 timer.

Rapporten afsluttes med konkrete forslag til forbedringer du kan foretage. Du kommer hurtigt og billigt igang med denne SEO Analyse, helt uden omkostninger. 

Husk dog altid at en Gratis Analyse ikke kan sammenlignes med en betalt. Vi tester mange flere punkter i en komplet SEO Analyse. Den vi tilbyder her, er et godt udgangspunkt.

Få tilsendt din SEO Analyse:
Tak for din henvendelse

Du SKAL optimere din hjemmeside!

Ja, det er vigtigt ellers kan du lige godt slette den igen!

Det er hårde ord, men en hjemmeside du ikke optimere og løbende forbedre, svare lidt til at du igennem en årrække trykker den samme annonce i en avis efter den filosofi at:

”Den virkede godt første gang, så vi fortsatte med at bruge den”

Du bliver nød til at følge med udviklingen – og særligt indenfor IT branchen sker der hele tiden ændringer. Google & de øvrige søgemaskiner opdaterer jævnligt deres algoritme, og derved ændres faktorer der har betydning for din hjemmeside også.

Vi har derfor valgt at tilbyde ALLE en gratis SEO analyse af din hjemmeside for at give vores kunder & hjemmesideejere mulighed for at komme foran konkurrenterne. Det får du ved at optimere din hjemmeside ud fra vores gratis SEO Analyse.

Husk nu at stadig mere salg rykker helt online – Se optimering som en investering.

Det er helt uforpligtende at få tilsendt analysen, du skal blot indtaste din hjemmeside & din e-mail adresse.

Det ser vi på i SEO-analysen

Analysen er gratis, og det betyder også at det er en automatiseret proces der udarbejdes af vores ”robot”, som vi har valgt at kalde Robotseo.

Vi har brugt tid på at tilføje de væsentligste punkter.

Dette giver dig en relativt kort (cirka 11sider) rapport, der er opsat nem og overskuelig. Vi ved at ingen gider at læse en lang SEO-Analyse.

Vores er konkret og hvis du har travlt kan du springe direkte til sidste side hvor vi lister anbefalingerne til forbedringer på din side.

Teknisk SEO

Din hjemmeside er sikkert allerede fuld af undersider med tekst, men anvender du de rigtige overskrift formater.  

Du skal f.eks. altid tilføje et H1 tag til din overskrift, og den skal også helst indeholde dit søgeord.
Dine underoverskrifter skal have henholdsvis H2-H6 efter priotering af vigtigheden.

Udfylder du dine title tag og meta tag? Udfylder du dem forkert? Det får du et hurtigt overblik over i vores tester. Husk at du altid kan teste flere webadresser for at se hvordan dine undersider performer.

SEO analysen ser ligeledes på det øvrige indhold på din hjemmeside såsom billeder, søgeord.

Indgående Links

Har du ikke tidligere beskæftiget dig med SEO, så ved du nok heller ikke at indgående links til hjemmeside er et af de vigtigste områder i SEO.

Når vi taler om et indgående link, menes at en anden hjemmeside linker til din hjemmeside.

Det er vigtigt fordi et indgående link sender et signal til søgemaskinerne om at din hjemmeside har noget indhold andre hjemmesider mener er godt.

Indgående links kan ses som en anbefaling af din hjemmeside. Hvis hjemmesiden er anerkendt er det et godt link, hvis det er en spam-hjemmeside er det et farligt link.

Du skal endelig ikke fare ud og lave en masse link, for du kan virkelig komme galt af sted med dette.

Derfor anbefaler vi altid at du rådføre dig hos en ekspert på området.

Hastigheden på din hjemmeside

Hastighed er blevet et vigtigt område for hjemmesideejerne.

Årsagen er simpel: Google !

Google er begyndt at prioritere hurtige hjemmesider over langsomme, og det skyldes simpelthen at Google har erfaret, gennem massevis af data, at hvis en hjemmeside tager over 3 sekunder om at loade, så mister du kunder.

Googles mål er at vise de bedste søgeresultater og hvis bruger forlader hjemmesiden allerede inden den er færdigloadet, sender det et signal til google om at din hjemmeside er langsom hvorved du straffes.

Det er vigtigt på Computeren. Det er endnu vigtigere på Mobilen. Det skyldes at internet hastigheden sjældent er lige så hurtig som på Computeren.

Derfor skal du have fokus på hastigheden.

User Interface & Mobilvenlighed

Du har sikkert hørt både mobilvenlig & responsivt før. Dette vi tester under dette punkt. Mobilvenlige hjemmesider har været vigtigt i et par år.

Der er dog sket en stor ændring i starten af 2017 og årsagen er igen:

Google.

Du har måske fanget at Google har meget magt, og det har du helt ret i. Google er dominerende og derfor er det også vigtigt at optimere efter deres anbefalinger.

Mobil besøgende på hjemmesider har overhalet Computer. Det er faktisk et par år siden det skete, men nu har Google accepteret dette og derfor bliver det fremover MOBIL versionen af hjemmesiden, der diktere rangeringen i Søgeresultaterne.

Rangere du højt på søgeord på en Hjemmeside der ikke er mobilvenlig. Så har du travlt. Du kommer med garanti til at tabe en masse placeringer.

Kom derfor i gang med optimering allerede nu.

Sociale Medier

Ja. De sociale medier har også stor betydning for din virksomhed. Besøgende herfra sender et signal til søgemaskinerne om at din hjemmeside er interessant for besøgende.

Har du f.eks. en masse delinger af din artikel på Facebook, så vil Google til en vis grænse tage dette med i en betragtning af relevansen for din side.

Desuden opnår du en jævn strøm af besøgende ved at være aktiv på de sociale medier, og relevante besøgende er altid relevante kunder.

Væsentligt hvis du driver en webshop eller øvrige salgsvirksomhed.

H3: Sikkerhed på din hjemmeside

Sikkerhed er vigtigt. Det sidste du ønsker er vel at uvedkommende får adgang til dine Data?

Det hindre du ved jævnligt at sørge for at din software er opdateret. Nogen hjemmeside systemer er lette at opdatere, andre kræver at du tager fat i din leverandør.

Din web leverandør vil kunne fortælle dig om det er tid til opdatering.

SSL-Certifikat

SSL er en krypteret forbindelse mellem din hjemmeside og dine brugere, altså hindres at uvedkommende kan opsnappe oplysninger om besøgende på din hjemmeside.

I 2017 er Google igen på spil.

Google går meget op i sikkerhed og ønsker derfor at pushe brugen af SSL certifikater ud til alle hjemmesider. Det betyder at Googles browser ”chrome” på et tidspunkt i 2017 begynder at sende advarsler til brugere der forsøger at tilgå en hjemmeside uden SSL.

Vi anbefaler derfor at man hurtigst muligt hopper med på SSL toget og får det implementeret på siden.

Det har kun lille betydning for rangeringen i Google, men det har stor betydning for brugeroplevelsen at brugerne allerede inden hjemmesiden loades, præsenteres for en advarsel.