SEO Optimering

SEO Optimering Styrker din position i søgeresultaterne på Google

Arbejdet med søgemaskineoptimering går i sin enkelthed ud på, at optimere på din position i de organiske søgeresultater på Googles søgemaskine.
SEO disciplinen er tidskrævende, men det er også her hvor langtidsvirkende resultater opnås, og effekten kan ses hver måned.
Ligger du f.eks. placeret på en førsteplads, tager du 33% af trafikken på søgeordet!

 

Skal vi tage en snak om din virksomhed og den rigtige løsning til den?

Fordele ved søgemaskineoptimering udover at skabe kendskab til netop dit brand, firma eller produkt

Synlighed

Med en skarp position på relevante søgeord, skabes et højt flow af organisk trafik til din hjemmeside.

Kosteffektivt

SEO er en kosteffektivt investering, da effekten af arbejdet kan ses i en lang periode efterfølgende

Investering

Både før, under og efter søgeoptimering, kan der udregnes hvilket afkast optimeringen genererer.

Troværdighed

En topplacering symboliserer troværdighed for potentielle kunder og målrettes dem, der ikke ser alm. annoncer.

Her har vi skabt stor succes med målrettet og præcis søgemaskineoptimering

20% stigning i besøg

For Board Assure har vi arbejdet med søgemaskineoptimering. Det har resulteret i en større stigning i den organiske trafik på 20%

Idag har Board Assure en placering som nr. 2 og yderligere 2 resultater på første side af søgeresultaterne.

Lad os tage en snak, jeg er klar til at hjælpe Vi hjælper dig med at sammensætte din online markedsførings plan

Joachim Tranberg
Joachim Tranberg
Online marketing specialist
Telefon: +45 2218 8044
Skriv til os:
Tak for din henvendelse
info@teasolutions.dk
Telefon: +45 82 307 306
CVR nr.: 31067553
Kontakt mig

SEO tekster

Du har måske undret dig over hvorfor der I bunden af alle vores sider er tekster, der beskriver nogen af de arbejdsområder der ligger inden for de forskellige arbejdsområder. Teksterne er naturligvis lavet til dig, så du kan finde relevant information om emnet, men også fordi Google elsker tekster, tekster giver nemlig google en ide om hvad de forskellige hjemmesider handler om, og f.eks. den her side handler primært om SEO.

Hvilket resultat giver SEO

Hvis vi tager udgangspunkt i ordet SEO, så er der hver eneste måned i gennemsnit 5400 søgninger. En tommelfinger regl er at en topplacering som nummer 1, giver omkring 33% af trafikken, hvilket er 1800 besøgende. Lad os tænke os til at kunden har en placering som nr. 5 i dag og modtager 360 besøgende på det søgeord hvor af 10 % gennemføre en konvertering på hjemmesiden. Det giver 36 konverteringer. Han betaler derfor efter et bureau for at lave SEO på hans hjemmeside med det formål at rykke ham op på placering nummer 1. Konverteringsprocenten forblive det samme eller stige lidt. Dette vil derfor forøge konverteringerne fra 36 til 180 hver måned. Dette skal så sammenholdes med hvad kunden tjener på produktet.

Langvarende resultater

I modsætning til andet online markedsføring, så er SEO en mere permanent markedsføring, da du fortsætter med at få trafik selvom du skruer ned for din indsats. Øvrig markedsføring stopper helt i det øjeblik hvor du deaktiverer din kampagne. Derfor er SEO optimering mere en investering. Det lyder jo alt sammen godt, men problematikken er at det tager rigtig lang tid før du begynder at se resultaterne af en intens SEO indsats. Normalvis tager det 6mdr-1år før du begynder at få resultater. Dette afhænger naturligvis af hvilken branche du befinder dig i. Hvis dine konkurrenter ikke er aktive på SEO, så vil du lynhurtigt kunne hoppe op som nr 1, hvorimod brancher hvor der er hård konkurrence, kan du bruge lang tid for at rykke en plads.

Duplicate Content

Eller Duplikeret indhold er rigtig skidt for SEO. Hver gang Google bemærker duplicate content, ved de ikke hvilken side de skal bruge som den primære hvorved du risikere at en side slet ikke er synlig i Google. Derfor er en tommelfinger regl inden for SEO at du skal skrive så unikke tekster som overhovedet muligt. Enkelte fraser går naturligvis igen, men forsøg at det så minimalt som du nu kan. Der findes forskellige værktøjer på nettet til at teste to sider op imod hinanden.

Linkbuilding

Indgående links er stadig den metode Google primært benytter til at vurdere hjemmesiders placering I de organiske søgeresultater, derfor er indgående links fortsat særdeles relevante indenfor SEO. Arbejdet med linkbuilding går ud på at man skaber rigtig god content som besøgende syntes så godt om, at de vælger at lave et indgående link fra en anden hjemmeside og derved ”anbefaler” din hjemmeside til Google. Herefter vurderes linket og hvis det er godt, kvittere Google med en bedre placering på Google. Her kan der blandt andet udarbejdes Infografer inden for specifikke områder. Disse infografer kan interesseret så anvende på deres hjemmeside. Du opnår indgående links der er godt for din SEO.

Meta Title & Descriptions

Disse to felter anvendes som beskrivelser af din hjemmeside i Google, hvorfor de også kan betragtes som din salgs tale for din hjemmeside. De har ikke nogen nævneværdig effekt på din placering rent SEO mæssigt, kun hvis du misbruger dem, ved f.eks. at gentage dine søgeord mange gange. Det skal du ikke gøre!