Facebook annoncering

Facebook annoncering Promover dit brand eller dine produkter på Facebook

Facebookannoncering muligør målretning mod personer gennem detaljeret demografisk afgrænsning. Det betyder, at dine annoncer udelukkende vises for det publikum, der er relevant for din virksomhed. Derved kan annoncebudgettet minimeres og fokuseres der, hvor du opnår resultaterne.

 

Skal vi tage en snak om din virksomhed og den rigtige løsning til den?

Fordele ved Facebook annoncering udover at skabe kendskab til netop dit brand, firma eller produkt

Målretning

Målret med interesse og demografiske forhold, og opnå en præcis annoncering, der giver gode resultater.

Brugere

60% af danskerne er flere gange dagligt online på Facebook. Her finder du potentielle kunder, der har interesse i dit produkt.

Budget

Det er effektivt. Selv med et lille budget opnås solide resultater. Du kan selv justere budgettet så det passer dig.

Statistik

Statistik over dine annoncers visninger, platforme og personer der har set og reageret på din annonce.

Her har vi skabt stor succes med målrettet og præcis annoncering på Facebook

400 relevante leads

For Jysk Energi har vi indsamlet leads til deres sælger. Dette har vi gjort gennem Facebooks nye lead-indsamlingsværktøj

Kampagnen kørte i en periode på 30 dage og har indsamlet 400 relevante leads.

Lad os tage en snak, jeg er klar til at hjælpe Vi hjælper dig med at sammensætte din online markedsførings plan

Joachim Tranberg
Joachim Tranberg
Online marketing specialist
Telefon: +45 2218 8044
Skriv til os:
Tak for din henvendelse
info@teasolutions.dk
Telefon: +45 82 307 306
CVR nr.: 31067553
Kontakt mig

Virksomhed & Facebook annoncering

I 2016 er det svært at overse Facebook annoncering i virksomhedens markedsføring. Dine kunder er på det sociale medie, så det skal du også være. Faktisk er det omkring 3.5 millioner danskere der er aktive på Facebook hver eneste måned og 60% er aktive hver eneste dag, og de er derfor klar til at se din facebook annoncering

Her hos Tea Solutions har vi i vores online markedsføringsafdeling haft skarp fokus på Facebook annoncering i lang tid og derfor er vi altid up-to-date med de nyeste tiltag på platformen. Flere af de muligheder som du finder på platformen vil blive beskrevet i efterfølgende afsnit.

Vi sætter pris på vores kunder og bruger den nødvendige tid på at sætte os ind i den enkelte virksomhed og dens produkter. Dette gør vi for at kunne udpege de rigtige kunder, det gør også din facebook annoncering mere effektiv.

Brugerne på det sociale medie

Selvom mange ikke er klar over det, så henter Facebook annoncering en masse data om brugerne og lagre dette. Denne data anvender de til at placere hver enkelt bruger i kategorier der hjælper markedsføringsbureauer som os til at målrette annoncerne præcist og målrettet mod potentielle kunder. Det sikre også at brugerne ikke modtager store mængder af irrelevante annoncer, men primært inden for ens interesse.

Målretnings afgræsning

I afgrænsning har du mulighed for at målrette din facebook annoncering udfra alder, køn og bopæl, hvilket for de fleste er åbenlyst. Der hvor det bliver interessant er når man dykker ned i de mere specifikke demografiske afgrænsninger. Du har f.eks. mulighed for at målrette din facebook annoncering til personer som har interesser for shopping & mode. Derudover kan du også udelukke personer med bestemte interesser.
Du kan bestemme at du kun vil målrette til personer der synes godt om din side eller ikke gør. Du kan også ramme venner af personer der synes godt om din side.
Det er det her som gør Facebook annoncering unik i forhold til øvrige muligheder på markedet.

Annonceringsmuligheder

På nuværende tidspunkt er der 14 forskellige Facebook annonceringstyper. Vi vil ikke beskrive dem alle, men vil tage udgangspunkt i de mest anvendte modeller.

Klik til website

Overskriften afslører lidt hvad det handler om. Formålet er at sende interesserede bruger til din hjemmeside vedhjælp af et klik på en fængende facebook annoncering. Annonceopbygningen er typisk bestående af et billede der fanger seerens interesse og klikker på annoncen. Derefter afregnes du hver gang der er en der klikker på din annonce.

Konvertering

Denne er meget lig med Klik til website, men i stedet for at fokusere på at skaffe kliks, så fokusere denne annonce type på at skaffe konverteringer på din hjemmeside ved at sende relevante bruger ind på hjemmesiden. Dette er Facebook annoncering der ud fra deres tilgængelige data laver en vurdering af hvilke personer som annoncen skal vises for, hvilket også er dem som er mest tilbøjelige til at foretage en handling på hjemmesiden.

Lead indsamling

En relativt ny facebook annoncerings type der fokusere på at indsamle relevante leads til virksomheden. Seerne klikker på annoncen og bliver præsenteret for en side der præsentere annoncens budskab og en efterfølgende side, som interesseret kan udfylde hvis de er interesseret. Her udfyldes typisk navn, email og telefonnummer. Disse oplysninger bliver herefter overdraget til annoncøren, som tager fat i kunderne med henblik på et salg.

Video annoncer

Hvis du har en god lækker reklamefilm som du gerne vil vise til interesseret bruger, så kan du anvende denne type af facebook annoncering til at opnå bred eksponering af din video.

Facebook Pixel

Pixel er Facebooks metode til at spore hvad dem som klikker på annoncen, fortager sig inde på hjemmesiden. Dette kan være om de besøger en specifik side på hjemmesiden eller de foretager en konvertering f.eks. et køb. Du installere Facebook Pixel ved at tilføje et stykke kode til Headeren på din hjemmeside og derefter sætter den op i din annonceadministrator, derefter kan du tracke alt din facebook annoncering