Online markedsføring
Sidst opdateret: 18 oktober, 2017

Online Markedsføring hos Tea Solutions fokuserer på at skabe resultater til din virksomhed. Vores tilgang til opgaven er struktureret og velovervejet.
Vi lever af vores tilfredse kundekartotek og at de opnår solide resultater. Det styrker din virksomheds online synlighed

Søgemaskineoptimering, Facebook annoncering og Google Adwords er de områder vi primært beskæftiger os med i vores webbureau. Du kan læse meget mere om de tre områder lidt længere nede på siden.

facebook & google

vi skaber resultaterne, du har brug for i din virksomhed

Facebook annoncering

Facebook er med 3,5 millioner danske brugere, en yderst relevant markedsføringsplatform, hvor dine potentielle kunder også er aktive hver dag.
Facebook analyserer brugernes adfærd til din fordel. Det giver mulighed for, at målrette annoncerne med yderst specifikke demografiske og interessemæssige forhold; muligheder du ikke har på øvrige markedsføringsplatforme - det giver resultater.

Google Adwords & SEO

Google er dominerende og indgår oftest i dine kunders købsproces, en god position på Google kan være afgørende for din virksomheds omsætning.
Vi hjælper dig med dine placeringer, så du opnår høj synlighed hvor det er relevant for dig.
Vi arbejder også med søgemaskineoptimering af din placering i de organiske søgeresultater, samt annoncering på søgeord i Google Adwords.

online markedsføring til min virksomhed?

Ja - fordi det giver fuld kontrol over din markedsføring.
Er du vant til at arbejde med traditionel markedsføring, vil du opleve to væsentlige forskelle. Online markedsføring er 100% målbart og det er billigere. Arbejder du med et smalt markedsføringsbudget, er det online du skal intensivere din indsats. Du kan for et lille beløb generere solide resultater. Skal vi hjælpe dig?

4 væsentlige fordele ved online markedsføring

1. Flere besøgende

Ikke bare tilfældige besøgende, men potentielle kunder, der igennem målrettet markedsføring, har en reel interesse i de produkter der sælges.

2. Skab opmærksomhed

Udvikl størrelsen af din målgruppe ved at skabe opmærksomhed på dine produkter eller dit brand og derved forøge omsætningen markant.

3. Se resultater

Statistik der detaljeret viser effektiviteten af din markedsføring. Værdifuld indsigt der muliggør hyppig optimering af dine annoncer.

4. Målret dine kampagner

Præciser din markedsføring og målret foruddefineret personer ud fra geografiske, demografiske og interessemæssige afgræsninger.

Hvad er online markedsføring?

Online markedsføring er en moderne version af traditionel markedsføring. Tidligere var markedsføring en annonce man fik trykt i avisen eller placeret på en fysisk lokation. Online Markedsføring er noget mere avanceret i det din annonce fremvises digitalt, og ud fra data som de forskellige online systemer har indsamlet omkring brugerne. Det kan f.eks. være baseret på din placering, dine interesser eller de hjemmesider du tidligere har besøgt. Denne moderne form for markedsføring giver en meget mere dynamisk målretning.

Hvad er din målgruppe?

Et af de første steps inden du starter med online markedsføring, er at få defineret din målgruppe. Det giver nemlig Tea Solutions et udgangspunkt at starte ud fra. Det er dig, der har den daglige kontakt med kunderne, og derfor er det også dig, der bedst kan lave den indledende definition af målgruppen. Du skal dog være opmærksom på, at din målgruppe kan ændre sig. I mange tilfælde vil online markedsføring give et billede, der måske er lidt anderledes end den først defineret målgruppe.

Hvor kan jeg markedsføre?

Der er rigtig mange platforme og det skyldes at de store sociale netværk og øvrige sider har fået øjnene op for potentialet i online markedsføring. Derfor vil der også de kommende år komme endnu flere muligheder.
I dag er de primære annonceringskanaler Google Adwords, Facebook Annoncering og Søgemaskineoptimering. Det er dem du hører om i daglig tale. Derudover er der også linkbuilding, Linkedin ads og Bing ads. Her i Tea Solutions arbejder vi primært med de 3 førstnævnte inden for online markedsføring.

Sociale medier

Facebook & Instagram er de største medier inden for online markedsføring. Du behøver dog ikke altid fokusere på betalt markedsføring. Oftest kan det også give meget mere salg blot at være særdeles aktive på de to platforme. Kunderne er dagligt begge steder og hvis du hele tiden sørger for at interagere med dine følgere vil du også opleve, at det giver høj værdi kontra den tid du benytter.

Google business location

I bund og grund er det ikke online markedsføring, det betyder blot at du opretter en lokation på google maps og en profil der giver dig mulighed for at blive mere synlige i de lokale søgeresultaterne. Det er en hurtig måde at blive mere synlige i resultaterne fordi google netop vælger at opprioritere resultaterne i søgningerne.

Mobil vs computer

Selv når vi taler om online markedsføring, er det vigtigt at du har fokus på oplevelsen for dine brugere. En dårligt tilpasset landingpage kan påvirke dine resultaterne negativt. Derfor er det altid vigtigt at fokusere på, at have en hjemmeside der er mobil- og brugervenlig så mobilbrugerne kan finde rundt. Oftest starter en købsprocess med, at en potentiel kunde ser en annonce på mobilen og derefter fortsættes bestillingsprocessen på mobilen. Forestil dig, at du har skræmt dem væk på mobilen med en dårlig landingpage. Det er ikke god online markedsføring.

Organiske vs betalte

Placeringen i de organiske søgeresultater er også online markedsføring. Det er den langsigtede løsning, idet en placering i topresultaterne vil blive ved med at generere trafik til din hjemmeside. Til forskel fra Adwords hvor trafikken vil stoppe i det øjeblik hvor du vælger at deaktivere dine annoncer. Det er en længere process, at nå til tops i de organiske søgeresultater og er oftest en process over 6 måneder til flere år. Det afhænger dog af konkurrencen på de forskellige søgeord.

Skal jeg droppe traditionel markedsføring?

Det er helt op til dig om du vil droppe den traditionelle markedsføring og skifte helt til online markedsføring. Du kender din målgruppe bedst og derfor ved du også om den indeholder grupper, der måske ikke er aktive på Facebook eller Google. Dem kan du jo kun ramme gennem klassisk markedsføring. Hvis du udelukkende målretter mod personer under 40 år, vil det give god mening, at skrue op for online markedsføring og ned for den klassiske. Det afhænger helt af hvilket produkt du sælger. Alle brancher er forskellige og det er det bedste markedsførings mix også. Tea Solutions hjælper dig til at finde det optimale.