Ny Partnerservice-platform samler al information til kunderne ét sted

TDC NET

Screenshot fra TDC NET's serviceportal, som samler al information til kunderne ét sted

Hvem er TDC NET?

TDC NET er den største og mest erfarne udbyder af digital infrastruktur i Danmark. Siden de blev grundlagt i 1882, har de bygget og drevet internet, tv og telefoni, der er tilgængeligt for alle udbydere i Danmark. 

TDC NET sælger ikke direkte til kunder, men via serviceudbydere som eksempelvis 3, Telia og Telenor. TDC NET ejer infrastrukturen som master og ledninger, hvorfra de leverer stabile og fremtidssikrede forbindelser til danskerne. I fremtiden vil TDC NET sørge for, at den digitale infrastruktur bliver endnu bedre overalt i landet. Deres formål er at levere de hurtigste faste internetforbindelser og det bedste mobilnet – til gavn for alle.

Udfordringen

Forældet løsning og dyre licenser

Det er altafgørende, at TDC NETs kunder, som er serviceudbydere, kan betjene deres egne kunder bedst muligt. Det foregår via en  selvbetjeningsløsning – også kaldet en Partnerservice-platform.

Da TDC NET kom til os, havde de allerede en selvbetjeningsløsning. Platformen som selvbetjeningsløsningen var bygget på, var ved at være ”out of support”. Og der var udfordringer med at få opfyldt de krav til løsningen, som kunderne og forretningen havde. Derudover var vedligeholdelsen og driften en tung økonomisk post.

Der skulle derfor træffes en beslutning, om der skulle udvikles på samme platform, eller om der skulle vælges en ny. Valget faldt på en ny og mere tilgængelig platform, der kunne indfri kundernes og forretnings krav.

På det tidspunkt havde TDC NET ikke interne UX og designressourcer. Derfor valgte de en ekstern leverandør af UX og design af den nye selvbetjeningsløsning.

Vi vurderede, at vi kunne få meget udvikling for pengene i stedet for at betale dyr licens for en forældet platform. Det gav klart mest mening.

Christian Hvidt Haslund
PO & Head of Tactical IT solutions in Business Enablement, TDC NET

Et eksempel på endnu en side i TDC NET's partnerportal. Her er det bestillingsværktøjer.

Løsningen

En platform med et tilpasset dashboard

For TDC NET var den mest optimale løsning en ny Partnerservice-platform i Umbraco. Her i selvbetjeningsportalen kan partnere og kunder via et login få en lang række informationer. Heriblandt aftaler, kontrakter, fejlmeldinger, se produkter, bestille ordrer, se status på TDC NET-ejede systemer  (om de er stabile, ustabile eller nede), modtage fejlrapporter og korrespondere med TDC NET. Det er desuden også muligt at modtage notifikationer og læse seneste nyheder. 

Det skulle være nemt at finde frem til relevant information. Derfor er platformen opsat således, at brugeren som det første møder et intuitivt og individuelt tilpasset dashbord, der giver et hurtigt overblik. Dashboardet kan skræddersys til den enkelte bruger, så det understøtter personens arbejdsbehov – altså hvilke funktioner man har behov for.

Sagt med andre ord gør platformen det muligt for TDC NETs kunder at betjene deres kunder og være konkurrencedygtige på markedet.

Med Partnerservice har vi skabt fundamentet og taget første store skridt på vejen til en bedre online fremtid med TDC NET. Partnerservice er udbydernes indgang, og vi arbejder løbende på at forbedre deres brugeroplevelse og mindske kompleksiteten udadtil.

Christian Hvidt Haslund
PO & Head of Tactical IT solutions in Business Enablement, TDC NET

Screenshot fra

Processen

Daglige standups har medvirket til et godt samarbejde

Når man skal arbejde tæt sammen i over et år, er det vigtigt, at der er en god dialog. Og det har der i den grad været mellem TDC NET og twoday Co3. De daglige standups har blandt andet været medvirkende til, at de to udviklere fra twoday Co3 har indgået som en del af TDC NETs interne team – på trods af en geografisk distance.

Derudover har der løbende været interne demoer, så hele teamet har haft en forståelse af, hvad der er blevet lavet og hvorfor. Alt dette har betydet, at samarbejdet har været uden udfordringer, og der har været gode forudsætninger for at sparre om forskellige løsninger – både teknisk og forretningsmæssigt.

Vores samarbejde med twoday Co3 har været gnidningsfrit. Der har været en super god dialog og sparring – både teknisk og forretningsmæssigt. De to udviklere har været selvkørende og indgået i teamet som alle andre. Og så har jeg haft en følelse af, at de ikke kun har tænkt på tal og timer.

Christian Hvidt Haslund
PO & Head of Tactical IT solutions in Business Enablement, TDC NET

Via et login kan partnere og kunder få en lang række, relevante informationer - direkte i Partnerservice-platformen, som er bygget i Umbraco.

Resultatet

Et samlingspunkt for kunder og en fremtidssikker løsning

Først og fremmest er det nye Partnerservice blevet et samlingspunkt for al information, der er relevant for TDC NETs kunder. Før var det svært at orientere sig. Det betød, at der var en risiko for at misse noget. Med den nye platform er det nemmere og mere intuitivt at finde oplysninger. 

Det har blandt andet betydet, at der har været en rigtig god tilbagemelding fra kunderne . Men det er svært at konkludere noget endegyldigt. Det skyldes, at det var vanskeligt at måle på det gamle system. Men det er heldigvis ikke et problem længere.

Den nye Umbraco-platform gør TDC NET i stand til at tage bedre beslutninger – både nu og i fremtiden. Tidligere blev beslutninger ofte baseret på bedste bud og mavefornemmelser. Nu efter skift af platform kan de agere på baggrund af data. Det skaber hurtige og rigtige beslutninger – til glæde for både kunderne og TDC NET selv. 

Den nye platform er ikke kun et nyt design – det er en hel ny motor med nye funktioner og brugergrænseflade. Det gør det langt nemmere at servicere udbyderne og sikre den bedste kvalitet. Sagt med andre ord er det nye Partnerservice et godt fundament for fremtiden – både for TDC NET og deres kunder.

De tre vigtigste elementer i Partnerservice

  1. Forbedret brugeroplevelse for udbydere
  2. Intuitiv og forbedret redaktøroplevelse, der gør det muligt at arbejde mere effektivt. 
  3. Høj datakvalitet og datasikkerhed (afkobling af Umbraco og integration til andre systemer) 

I det gamle system arbejdede vi i blinde. Med den nye Partnerservice-platform er vi i stand til at tage bedre beslutninger i fremtiden baseret på data frem for mavefornemmelser. Og vi kan sikre en bedre servicekvalitet for vores kunder. Det er et rigtig godt fundament.

Christian Hvidt Haslund
PO & Head of Tactical IT solutions in Business Enablement, TDC NET

Vi kan også hjælpe dig

Er du lige så vild med TDC NETs Partnerservice, som vi er? Så tag fat i Anders til en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med noget lignende.

Anders Burla

Head of Umbraco / Solution Architect

+45 61 27 25 26

E-mail