header-bg-overlay.png

DAN-FORM

Affordable Luxury for Everyone

Siden 1992 har DAN-FORM produceret møbler. Intentionen er at skabe moderne dansk design i god kvalitet som folk har råd til, og i dag eksporterer DAN-FORM til mere end 50 lande verden over. Med henblik på at styrke den fremtidige vækst søgte DAN-FORM en leverandør med ekspertise i at skabe digitale B2B-kundeoplevelser. DAN-FORM valgte Tea Solutions som samarbejdspartner og leverandør, og det blev Tea Solutions’ ansvar at udvikle en responsiv webshop med fokus på salg og automatisering af interne processer.

4-Devices.png

Fundamentet på plads til global ekspansion

DAN-FORM har de sidste 4 år oplevet markant vækst, og i 2019 blev virksomheden Børsen Gazelle. Med ambitionen om at positionere sig som en stærk spiller på det globale marked, fulgte behovet for et nyt og brugervenligt website, som skulle danne rammen for fortællingen om DAN-FORM og øge kendskabet til møbelfirmaet. Samtidig opstod behovet for en funktionel webshop, som skal understøtte den økonomiske vækst.

Med den nye B2B webshop kan DAN-FORM udnytte mulighederne i det digitale marked og optimere deres salgsproces. Webshoppen er en effektiv måde hvorpå de kan vækste digitalt med minimale omkostninger. Webshoppen blev til for at gøre det lettere for DAN-FORMs kunder og partnere at bestille møbler, men også for at udvide kundeporteføljen og gøre DAN-FORMs møbler mere tilgængelige.

Highlights fra løsningen

Resultatet af samarbejdet er et elegant og stilfuldt website og B2B webshop. I det klassiske og tidløse design fremstår produkterne fra deres bedste side. Se nærmere og lad dig inspirere af billederne her nedenfor.

slider-bg.jpg
slider-bg.jpg
slider-bg.jpg
slider-bg.jpg
slider-bg.jpg
slider3.jpg
slider-bg.jpg
slider1.jpg
slider-bg.jpg
slider2.jpg

Udfordringen

DAN-FORM kom til os med en udfordring. De ville gerne øge salget og kendskabet til deres designermøbler, men de stod med 2 væsentlige udfordringer:

  1. Salgsafdelingen havde svært ved at følge med efterspørgslen.
  2. Deres processer kombineret med et kompliceret ERP-system besværliggjorde markedsføring og automatisering.

DAN-FORMs daværende web-løsning var umoderne og analog, og kunder skulle kontakte kundeservice for at placere en ordre. Med ønsket om øget salg opstod også et behov for digitalisering.

Den nye løsning skulle sikre en god og ukompliceret digital kundeoplevelse for alle DAN-FORMs kunder. Samtidig skulle den kunne rumme individuelle, kundespecifikke priser, rabatter og fragtrater, ligesom den også skulle kunne håndtere at produkterne kommer i mange forskellige varianter og sammensætninger.

Der skulle derfor udtænkes en it-arkitektur som sikrer, at produktfiltreringen er retvisende, og at model og materialevalg stemmer overens. Samtidig havde DAN-FORM behov for at kunne angive salgsrestriktioner på specifikke varer. Det stiller store krav til den dybereliggende arkitektur for at sikre, at de viste produkter og priser matcher den enkelte kunde.

Screenshot1.png

Løsningen

Løsningen blev et lækkert og brugervenligt brandsite, og udvikling af en ny, elegant og dynamisk B2B webshop i Umbraco CMS. Mouret har leveret designet, og vi har implementeret det nye design og teknikken. Webshoppens opgave er at understøtte salgsafdelingen – ikke afløse den -, for DAN-FORMs kunder skal stadig have et kontaktpunkt og mulighed for telefonisk salgssupport.

DAN-FORMs nye løsning rummer:

  • CMS (Content Management System) med mulighed for sprogversionering på engelsk, dansk og tysk
  • B2B webshop
  • Integration til DAN-FORMs ERP-system, AX
  • B2B kundelogin
  • Individuelle priser og rabatter til forskellige B2B-kunder
screenshot2.png

Automatisering af arbejdsgange

DAN-FORM havde et ønske om, at de med deres nye løsning kunne minimere manuelle og tidskrævende opgaver som bl.a. afgivelse af ordrer, salgssupport og opdatering af produktinformation, og i stedet automatisere og optimere nogle arbejdsgange og processer.

Automatiseringen skulle konkret ske ved at integrere DAN-FORMs nye webshop med deres ERP-system, AX. En integration der frigiver tid til at DAN-FORM kan fokusere på kerneopgaven.

Tea Solutions udviklede en integration mellem DAN-FORMs webshop og deres ERP-system, som automatiserer kommunikationen mellem de to systemer. Oplysninger om produktet, lagerstatus, pris osv. bliver automatisk synkroniseret. Mange manuelle processer er altså automatiseret, og det minimerer risikoen for menneskelige fejl og sikrer at informationen på produkterne altid er korrekt. Integrationen mellem Umbraco og DAN-FORMs ERP-system, AX, sparer medarbejderne for meget repetitivt arbejde ved at minimere gentagne administrative opgaver.

screenshot3.png

Den digitale kunderejse: Enkel og intuitiv købsoplevelse

DAN-FORMs nye webshop fremstår simpel og overskuelig, men den bagvedliggende arkitektur er ret kompleks. Der har været stort fokus på at sikre at kunderne får vist de rette oplysninger, da der er stor forskel på, hvilke oplysninger og priser de forskellige kunder skal have oplyst.

Navigationen på hjemmesiden er udviklet med henblik på at sikre, at kunderne hurtigt kan finde de produkter, de leder efter. Samtidig er det vigtigt at hjemmeside såvel som webshop er tilgængelig via alle browsere og platforme. Den nye løsning gør det lettere for kunderne at afgive og følge deres bestillinger. I den nye løsning har vi udviklet en B2B selvbetjening, hvor kunderne kan se åbne ordrer og fakturerede ordrer - både ordrer afgivet i webshoppen og via opkald til kundeservice. Derudover kan kunderne nemt danne sig et overblik over pris, status på bestillingen og forventet afsendelse og levering.

screenshot4.png

Vi kan også hjælpe dig

Er du lige så vild med Dan-Forms webshop, som vi er? Kunne du tænke dig en lignende løsning til din virksomhed, så tag gerne kontakt til os og lad os tage en uforpligtende samtale om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med en ny webløsning.