Rebelsk brand­identitet bryder med branchens traditioner

ALVAC Industry

ALVAC's nye website

Udfordringen

Hvordan viser vi, at vi ikke er som de andre?

ALVAC Industry designer og producerer løfteudstyr til vindmølleindustrien.

Vindmølleindustrien er kendt for komplekse arbejdsgange og en meget corporate kommunikation. Her er store ord og lange processer. Sådan er ALVAC Industry ikke, men det var svært at se i deres tidligere identitet og kommunikation.

Derfor kom virksomheden til os, og sammen har vi udviklet en ny brandidentitet, som matcher virksomhedens DNA og giver brandet en tydelig position og stemme i markedet.

Lyder det spændende? Måske ligefrem bekendt? Så læs med.

Tone of voice for ALVAC

Overblik over brandidentitet

Løsningen

Et enkelt design og en rebelsk kommunikation

ALVAC Industry gør tingene så enkle som muligt. For hvorfor overkomplicere ting?

Brandets nye visuelle identitet afspejler denne enkelthed. Her er alt overflødigt skåret væk. Eksempelvis har vi forenklet logoet for at skabe et skarpere udtryk. ALVAC Industry har også fået et grafisk element – pilen fra bomærket – som ska­ber dynamik og illustrerer den frem­gang og simplicitet, kunderne opnår med ALVAC.

Det enkle design er lærredet for en tone of voice, der bryder med branchens buzz­words, klicheer og højtflyvende snak. ALVAC Industry taler direkte til mål­grup­pen med en uformel og direkte stil. De er rebellerne, der skriver dét, andre ikke tør tænke.

Fotoskydning for ALVAC til brandidentitet

Det nye website forankrer identiteten

En ny brandidentitet er intet værd i skuffen. Den skal ud at leve.

Derfor har vi udviklet et nyt website – både webdesign, content og teknisk opsætning – som sælger fortællingen om ALVAC Industry. Webdesignet har et enkelt udtryk for at understrege, hvordan det er at arbejde med virksomheden. Derudover er det værd at bemærke, hvordan bomærket – du ved, pilen – bliver brugt som en ramme for billeder. En lille detalje, der limer designet sammen og skaber særkende.

Tabletvisning af ALVAC forside på website

Kommunikation på ALVAC's website

Resultatet

Wind of change

Den nye brandidentitet og det nye website er med til at ty­deliggøre og styrke ALVAC Industry’s fortælling og position i markedet. For­mu­leret på en anden måde: Mål­grup­pen er ikke i tvivl, hvad de får med brandet – og hvorfor de bør vælge dem.

ALVAC Industry er den oplagte partner for dem, der vil have en enklere arbejdsdag. Dem, der er trætte af rundbordssnak, evighedsrapporter og væg-til-væg-møder. Dem, der ved, at der findes et godt al­ter­nativ til plejer.

Brandidentiteten og websitet styrker også den in­ter­ne stolthed. Arbejdet er baseret på virk­som­hedens DNA, hvilket gør det let for den enkelte medarbejder at gen­ken­de, godkende og efterleve fortællingen om ALVAC Industry som den frække dreng i klassen.

Social media marketing for ALVAC

twoday Co3 har for­stå­et vores forretning og for­vandlet det til en brandidentitet, der vir­kelig viser, hvem vi er. Vi kan genkende os selv i arbejdet – og endnu vigtigere: kun­der­ne køber ind i fortællingen. Vi er meget glade.

Ole Mogensen
CEO, ALVAC Industry

ALVAC's nye hjemmeside

Mobilvisning af ALVAC website

Mobilmenu på ALVAC's nye website

Offline markedsføring for ALVAC

Hvordan kan vi hjælpe dig? 

Bonnie hører gerne fra dig, hvis du står med en lignende udfordring. Hun er altid nysgerrig på nye projekter. Også dit.

Bonnie Groth Frølund

Strategic Business Developer og Head of Marketing Consulting

+ 45 32 26 68 17

E-mail