Tag din B2B-webshop til næste niveau

15 april 2020

B2B Webshops fra Tea Solutions

Stadig flere og flere B2B-virksomheder vælger at satse på e-handlen – og det er med god grund! Det er særligt inden for B2B-segmentet at e-handlen kan vækste meget i de kommende år. Men for at kunne klare sig i den stadig stigende konkurrence er det afgørende at have en konkurrencedygtig webshop.

Hos Tea Solutions har vi mere end 10 års erfaring med at udvikle hjemmesider og webshopsystemer i Umbraco til B2B-virksomheder. I denne artikel vil vi kort komme ind på nogle af de vigtigste funktioner som en B2B-webshop skal have i dag.

Få en moderne B2B-webshopløsning med Tea Solutions

Der er flere ting man skal være opmærksom på, når man bygger en B2B-webshop. B2B-webshops fungerer nemlig væsentligt anderledes end almindelige B2C-webshops, hvor der både handles færre og mindre ordrer end i tilsvarende B2B-webshops. Denne forskel sætter derfor også en række krav til hvad en B2B-webshop skal kunne i dag.

Derfor er der en række funktioner som vi mener bør være på plads for at skabe en succesfuld B2B-webshop. Nogle af de vigtigste funktioner har vi fremhævet her:

  • Login til B2B-kunderne
  • En tilgængelig ordreoversigt - både nuværende og tidligere ordrer
  • Mulighed for integration til ERP, CRM og tredjepartsværktøjer
  • Visning af lagerstatus og mulighed for at få besked, når varer igen kommer på lager

Login til B2B kunder

En af de vigtigste ting for en B2B-webshop er at have en god loginfunktion til kunderne. Det er her kunderne møder din webshop for første gang, og alle skal igennem via dit login. Din loginfunktion skal både understøtte et sikkert website, og det skal fungere hurtigt og smertefrit for brugerne. Brugerlogin kan fx indeholde ordrehistorik, åbne ordrer, fakturaer, leverings- og faktureringsadresse, betalingsbetingelser, information om fragt osv. Vi kan custommize et kundelogin alt efter jeres behov og ønsker.

Tilgængelig ordreoversigt

En anden vigtig funktion som alle B2B-webshops bør have, er en god og let overskuelig ordreoversigt – både nuværende, tidligere og fremtidige ordrer, såfremt dette er aktuelt for kunden. Mange kunder inden for B2B-segmentet køber deres varer efter helt faste rutiner, hvilket man skal være opmærksom på som webshopindehaver. Vi kan være behjælpelige med at udvikle en overskuelig ordrehistorik, så dine kunder både kan følge med i åbne ordrer, fakturaer og placere fremtidige ordrer.

Integrationsmuligheder til ERP- og CRM-systemer

I dag er bearbejdning af data afgørende for, at man som virksomhed kan træffe gode solide beslutninger på et opluyst datagrundlag. Vi har stor erfaring med at lave integrationer til både ERP- og CRM-systemer og andre tredjepartsværktøjer, fx marketingværktøjer som e-mailmarketing-programmer og tools til konverteringsoptimering, som kan være med til at øge antallet af salg i din webshop. Umbraco er udviklet på Microsofts eget .Net-framework, hvilket er en fordel i forhold til at integrere med systemer som Microsoft Dynamics 365 og NAV.

Vi kan udvikle integrationer mellem jeres CMS, ERP og CRM, og på den måde er I sikret 100% opdaterede systemer hele vejen rundt. Gennem integrationerne sikrer vi jer at fx ordrer, medlemshåndtering, fakturaer, leveringsplanlægning og andet synkroniseres på tværs af alle systemer. Måske har du i din virksomhed kundespecifikke priser, hvor prisen på en given vare afhænger af kunden. Med en integration til dit ERP-system kan vi sikre, at det er de rigtige priser der vises for kunden, ligesom vi kan sikre at der tages højde for kundespecifikke rabatter.

Nem visning af lagerstatus og hurtige notifikationer til kunder

En væsentlig funktion i din B2B-webshop er muligheden for hurtigt at få vist den aktuelle lagerstatus på et givent produkt samt muligheden for at kommunikere til sine kunder i tilfælde af forsinkelser.

B2B-webshops har typisk lange forsyningslinjer og derfor er det afgørende hurtigt at kunne reagere på ændringer i forsyningskæderne og på den måde bevare et højt serviceniveau. Vi tilbyder kompentent rådgivning, og sammen kan vi afgøre, hvor ofte lagerstatus i din webshop skal opdateres.

Få et tilbud på din nye Umbraco webshop i dag

Hos Tea Solutions har vi mere end 10 års erfaring med at udvikle både B2B- og B2C-webshops i Umbraco. Vi er Umbraco Partner, og det betyder at vores udviklere altid har den sidste nye viden og kendskab til best practises i branchen. Du er mere end velkommen til at kontakte os her på siden.

Vi kan uden tvivl hjælpe dig med at få en hjemmeside og en webshop som opfylder alle dine ønsker. Vi glæder os til at høre fra dig.

Indtast dit telefonnummer

Når du udfylder formularen, afleverer du dine personlige oplysninger i vores varetægt. Vi lover at passe godt på dem. Læs vores betingelser her.

anders.jpg
Anders Burla Johansen
CEO og Ejer